دسترسی سریع به برخی از گروه های پر بازدید

‎‏آرایشی و بهداشتی   ‎‏گن بعد از جراحی   ‎‏جوراب واریس   زانوبند‎‏   ‎‏کمربند طبی   گن   دستگاه فشار خون   ‎‏محلول ضدعفونی کننده   کرم سیکالفیت‎‏

۱۵ روش طبیعی برای کاهش فشار خون ( بخش اول )

نویسنده Mahan Medical 1400/01/04 14:40:48 0 نظر گروه : قلب و عروق,گروه : سلامت عمومی,گروه : داخلی,
فشار خون بالا، یک بیماری خطرناک است که می تواند به قلب شما آسیب برساند.1 میلیارد نفر در سراسر جهان  به این بیماری مبتلا هستند. فشار خون بالا، در صورت کنترل نشدن، خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را افزایش می‌دهد. اما خبر خوب اینکه شما با رعایت یکسری نکات می توانید به طور طبیعی کاهش فشار خون داشته باشید.
در این مقاله و مقاله بعدی 15 روش طبیعی برای مبارزه با فشار خون بالا، آورده شده است.

1. مرتب راه بروید و ورزش کنید 
ورزش منظم می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند و  یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای کاهش فشار خون بالا انجام دهید. ورزش منظم باعث تقویت و افزایش کارآیی قلب شما و در نهایت، پمپاژ خون، سبب کاهش فشار در رگ‌های شما می‌شود. در واقع، 150 دقیقه ورزش متوسط، مانند پیاده روی، یا 75 دقیقه ورزش شدید، مانند دویدن در هفته، می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند و سلامت قلب شما را بهبود بخشد. بر اساس مطالعه‌ی انجمن سلامت ملی دوندگان، انجام ورزش بیش از این زمان، حتی می‌تواند موجب کاهش فشار خون بیشتری شود.

پی نوشت: فقط 30 دقیقه پیاده‌روی در روز می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. ورزش بیشتر به کاهش بیشتر آن نیز کمک می کند. 
 

2. ​​​مصرف سدیم خود را کاهش دهید
بطور کلی، سرانه‌ی مصرف نمک در سراسر جهان زیاد است. در بیشتر موارد، این به دلیل غذاهای آماده و پروسه آماده‌سازی آن‌ها است. به همین دلیل، بسیاری از تلاش‌های بهداشت عمومی برای کاهش نمک در صنایع غذایی است. بسیاری از مطالعات مصرف زیاد نمک را با فشار خون بالا و حوادث قلبی، از جمله سکته مرتبط دانسته‌اند. با این حال، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که رابطه بین سدیم و فشار خون بالا مشخص نیست. یک دلیل برای این امر ممکن است تفاوت ژنتیکی در نحوه عمل سدیم در افراد مختلف باشد. به نظر می‌رسد حدود نیمی از افراد مبتلا به فشار خون و یک چهارم افراد با سطح طبیعی فشار خون به نمک حساسیت دارند. اگر به فشار خون مبتلا هستید، می‌توانید با کاهش میزان نمک ببینید که تغییری در میزان فشارخون شما ایجاد می‌شود یا نه. غذاهای فرآوری شده را با غذاهای تازه عوض کنید و به جای نمک، گیاهان و ادویه ها را چاشنی کنید.

پی نوشت: بیشتر دستورالعمل ها برای کاهش فشار خون، کاهش مصرف سدیم است. با این حال ، این توصیه ممکن است برای افرادی که به نمک حساس هستند بیشترین معنی را داشته باشد.

 
3. الکل کمتری بنوشید
نوشیدن الکل می‌تواند فشار خون را افزایش دهد. در واقع، الکل با 16 درصد موارد فشار خون بالا در سراسر جهان در ارتباط است.
پی نوشت: نوشیدن الکل به هر مقدار ممکن است فشار خون شما را افزایش دهد.
 
4. غذاهای غنی از پتاسیم بیشتر بخورید
پتاسیم یک ماده معدنی مهم است. این ماده معدنی  به بدن شما کمک می‌کند تا از  شر سدیم خلاص شوید و فشار بر رگ‌های خونی شما را کاهش می‌دهد. رژیم‌های غذایی مدرن در حالی که میزان پتاسیم را کاهش می‌دهند، میزان سدیم مصرفی افراد را افزایش داده‌اند. برای دست‌یابی به تعادل بهتر پتاسیم و سدیم در رژیم غذایی‌تان، بر خوردن غذاهای فرآوری شده کمتر و غذاهای تازه و کامل تمرکز کنید. 
غذاهایی که دارای مقدار پتاسیم بالایی هستند عبارتند از:
  • سبزیجات، به ویژه سبزیجات برگ‌دار، گوجه فرنگی، سیب زمینی و سیب زمینی شیرین.
  • میوه، از جمله خربزه، موز، آووکادو، پرتقال و زردآلو 
  • لبنیات، مانند شیر و ماست 
  • ماهی تن و ماهی آزاد
  • آجیل و دانه ها
  • لوبیا

​پی نوشت: خوردن میوه‌ها و سبزیجات تازه که سرشار از پتاسیم هستند، می تواند به کاهش فشار خون کمک کنند.

 
5. مصرف کافئین را کاهش دهید
اگر قبل از اینکه به فشار خون مبتلا شوید، یک فنجان قهوه می‌نوشیدید، الان باید آگاه باشید که نوشیدن قهوه می‌تواند ‌باعث افزایش ناگهانی فشار خون شما شود. با این حال، شواهد زیادی وجود ندارد که نشان دهد نوشیدن منظم کافئین می‌تواند باعث پایداری فشار خون شود. در حقیقت، افرادی که قهوه و چای کافئین‌دار می‌نوشند نسبت به افرادی که آن را نمی‌نوشند، در معرض خطر بیماری قلبی، از جمله فشار خون بالا هستند. در افرادی که به طور مرتب کافئین مصرف نمی‌کنند ممکن است، تأثیر بیشتری بر روی فشارخون داشته باشد. اگر مشکوک به حساسیت به کافئین هستید، مصرف آن را قطع کنید تا ببینید فشار خون شما را کاهش می‌دهد یا نه.
پی نوشت: کافئین می‌تواند باعث افزایش کوتاه مدت فشار خون شود، اگرچه برای بسیاری از افراد افزایش فشار خون پایدار ایجاد نمی‌کند.
 
6. یاد بگیرید که استرس را کنترل کنید
استرس عامل اصلی فشار خون است. وقتی دچار استرس مزمن می‌شوید، بدن شما در حالت جنگ یا غیر قابل کنترل است. جسم شما این استرس را به صورت ضربان قلب سریعتر و رگهای خونی منقبض نشان می‌دهد. 
هنگامی که دچار استرس می‌شوید‌، باید کنترل بیشتری روی خوردن غذاهای ناسالم داشته باشید چون می‌تواند فشار خون را تحت تأثیر قرار دهد. طی چندین مطالعه، بررسی کرده‌اند که چگونه کاهش استرس می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. در اینجا دو نکته مبتنی بر شواهد برای امتحان وجود دارد:
 
به موسیقی آرام بخش گوش دهید: موسیقی آرام می‌تواند به آرامش سیستم عصبی شما کمک کند. تحقیقات نشان داده است که گوش دادن به موسیقی مکمل سایر روش‌های درمانی برای کاهش خون است. 
کمتر کار کنید: زیاد کار کردن، و به طور کلی شرایط استرس‌زا با فشار خون بالا در ارتباط هستند. 
پی نوشت: استرس مزمن می‌تواند یکی از دلایل بالا رفتن فشار خون باشد. یافتن راه‌هایی برای کنترل استرس می‌تواند کمک کند.
 
7. شکلات تلخ یا کاکائو بخورید
 
در حالی که خوردن مقادیر زیادی شکلات تلخ احتمالاً به قلب شما هیچ کمکی نمی‌کند، اما ممکن است مقدار کم آن کمک کننده باشد. این به این دلیل است که شکلات تلخ و پودر کاکائو خود محصولات گیاهی‌اند و سرشار از فلاونوئیدها هستند و باعث گشاد شدن رگ های خونی می شوند. بررسی مطالعات نشان داد که کاکائو غنی از فلاونوئید باعث بهبود چندین نشان‌گر سلامت قلب در کوتاه مدت، از جمله کاهش فشار خون می‌شود. برای اثربخشی بیشتر، از پودر کاکائو غیرقلیایی استفاده کنید‌، که دارای فلاونوئید است و قند اضافی ندارد. 
 
پی نوشت: شکلات تلخ و پودر کاکائو حاوی ترکیبات گیاهی است که به آرامش رگ‌های خونی کمک می کند و فشار خون را کاهش می‌دهد.
 
منبع: https://www.medicalnewstoday.com/articles/318716
ترجمه: تحریریه ماهان مدیکال
سایر مقالات گروه - قلب و عروق,سایر مقالات گروه - سلامت عمومی,سایر مقالات گروه - داخلی,
مقالات مرتبط

ارسال یک نظر

جدیدترین مقالات ماهان مدیکال
آشنایی با نرم افزار Zebra Medical Vision

آشنایی با نرم افزار Zebra Medical Vision

Mahan Medical 1402/12/20 08:00:02 0
پلتفرم AnvoyAi

پلتفرم AnvoyAi

Mahan Medical 1402/12/18 08:00:01 0
پربازدیدترین مقالات
رنگ ادرار قهوه ای نشانه چیست

رنگ ادرار قهوه ای نشانه چیست

Mahan Medical 1399/08/09 23:39:25 6
جفت قدامی چیست؟

جفت قدامی چیست؟

Mahan Medical 1401/06/19 02:09:01 6
حساسیت به توت فرنگی

حساسیت به توت فرنگی

Mahan Medical 1401/05/12 02:01:01 1
12 دلیل  ریزش موی بدن

12 دلیل ریزش موی بدن

Mahan Medical 1400/04/10 12:05:26 0
پرش لب چیست؟

پرش لب چیست؟

Mahan Medical 1401/12/26 14:00:01 1
علت سرفه‌ های مداوم چیست؟

علت سرفه‌ های مداوم چیست؟

Mahan Medical 1400/01/24 11:48:29 3

  فیلتر کردن