دسترسی سریع به برخی از گروه های پر بازدید

‎‏آرایشی و بهداشتی   ‎‏گن بعد از جراحی   ‎‏جوراب واریس   زانوبند‎‏   ‎‏کمربند طبی   گن   دستگاه فشار خون   ‎‏محلول ضدعفونی کننده   کرم سیکالفیت‎‏

15 روش طبیعی برای کاهش فشار خون ( بخش دوم )

نویسنده Mahan Medical 1400/01/06 14:22:31 0 نظر گروه : قلب و عروق,گروه : سلامت عمومی,گروه : داخلی,

در مقاله‌ی قبل، 7 روش از روش‌های طبیعی کاهش فشار خون را برای شما عزیزان گفتیم. در این مقاله نیز 8 روش دیگر را بیان می‌کنیم. با مجله پزشکی ماهان مدیکال همراه باشید.

 

8. لاغر شوید

در افرادی که دارای اضافه وزن هستند، کاهش وزن می‌تواند تأثیر زیادی در سلامت قلب داشته باشد. 
 طبق مطالعه‌ای در سال 2016، از دست دادن 5٪ از توده بدن می‌تواند فشار خون را به میزان قابل توجه‌ای کاهش دهد. در مطالعات قبلی نشان داده شده است که، از دست دادن 8 کیلوگرم از وزن بدن با کاهش 8.5 میلی متر جیوه‌ای فشار خون سیستولیک و  6.5 میلی متر جیوه‌ای فشار خون دیاستولیک را در پی دارد. اگر بخواهیم میزان فشار خون طبیعی را نشان دهیم، بهترین میزان آن کمتر از 80/120 میلی‌متر جیوه است. هنگامی که کاهش وزن با ورزش همراه گردد، اثربخشی آن بیشتر می‌شود. کاهش وزن می‌تواند به رگ‌های خونی شما کمک کند تا عملکرد بهتری در انبساط و انقباض داشته باشند و کار بطن چپ قلب را برای خون‌رسانی آسان‌تر می‌کند.
پی نوشت: کاهش وزن می تواند فشار خون را به میزان قابل توجه‌ای کاهش دهد. این اثر هنگام ورزش حتی بیشتر قابل توجه است.
 
9. سیگار را ترک کنید
یکی از دلایل مهم برای ترک سیگار این است که این عادت، موجب بسیاری از بیماری‌های خطرناک از جمله بیماری‌های قلبی می‌شود. هر دود سیگار باعث افزایش جزئی و موقتی فشار خون می‌شود. همچنین مواد شیمیایی موجود در توتون می‌توانند باعث آسیب به عروق خونی شوند.
از آنجا که هم سیگار کشیدن و هم فشار خون بالا خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهند، ترک سیگار می تواند به کاهش این خطر کمک کند.
پی نوشت: تحقیقات متناقضی در مورد سیگار کشیدن و فشار خون بالا وجود دارد، اما آنچه واضح است این است که هر دو خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهند.
 
10. شکر اضافه و کربوهیدرات‌های تصفیه شده را حذف کنید
تحقیقاتی در حال انجام است که ارتباط بین قند اضافه زیاد و فشار خون بالا را نشان می‌دهد. در مطالعات انجمن بهداشت زنان فرامینگهام نشان داده شد، میزان فشار خون زنانی که در طی روز یک نوشابه می‌نوشند بیشتر از زنانی‌ است که در طی روز مصرف نوشابه ندارند. مطالعه دیگری نشان داد که نوشیدن، نوشیدنی‌های کم شیرین در طی روز ارتباط مستقیمی با کاهش فشار خون دارد. مطالب ذکر شده فقط مربوط به قند و شامل همه کربوهیدرات‌های تصفیه شده، مانند نوعی که در آرد سفید یافت می شود به سرعت در جریان خون به قند تبدیل می‌شوند، می‌شود و ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند. برخی مطالعات نشان داده‌اند که رژیم‌های کم کربوهیدرات نیز ممکن است به کاهش فشار خون کمک کنند. یک مطالعه بر روی افرادی که تحت درمان با استاتین قرار گرفتند نشان داد، کسانی که 6 هفته رژیم غذایی که مصرف کربوهیدرات در آن محدود بوده است، داشته‌اند، در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی آنها دارای کربوهیدرات است، علائم مربوط به بیماری‌های قلبی و فشار خون در آن‌ها کمتر مشاهده شده است.
پی نوشت: کربوهیدرات‌های تصفیه شده، به ویژه قند، ممکن است فشار خون را افزایش دهند. برخی مطالعات نشان داده‌اند که رژیم‌های کم کربوهیدرات ممکن است به کاهش سطح قند خون شما کمک کند.
 
11. توت بخورید
خانواده توت علاوه بر طعم آبدار، سرشار از موادی‌ست که برای بدن شما مفید است.
همچنین دارای ترکیبی به نام پلی فنول ها هستند، ترکیبات گیاهی طبیعی که برای قلب شما مفیداند.
پلی فنول‌ها می‌توانند خطر سکته مغزی، بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون، مقاومت به انسولین و التهاب سیستمیک را کاهش دهند.
در یک مطالعه، افراد دارای فشار خون بالا را در معرض رژیم کم پلی فنول و رژیم دارای پلی فنول، حاوی توت، شکلات ، میوه ها و سبزیجات مورد بررسی قرار دادند. مشاهدات نشان داد، کسانی که توت و غذاهای غنی از پلی فنول مصرف می کنند، اگر به بیماری‌های قلبی دچار بوده‌اند، علائم بهبود در آن‌ها مشاهده شده است.
پی نوشت: توت سرشار از پلی فنول است که می‌تواند به کاهش فشار خون و خطر ابتلا به بیماری‌های  قلبی کمک کند.
 
12. مدیتیشن یا تنفس عمیق را امتحان کنید
در حالی که این دو رفتار می‌تواند تحت "تکنیک‌های کاهش استرس" قرار گیرد، مدیتیشن و تنفس عمیق شایسته است تا مورد توجه بیشتری قرار بگیرند. مدیتیشن و تنفس عمیق ممکن است سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال کند. این سیستم هنگامی که بدن ریلکس می‌شود، ضربان قلب را کند و فشار خون را کاهش می‌دهد. تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است، مطالعات نشان می‌دهد که سبک‌های مختلف مدیتیشن برای کاهش فشار خون مزایایی دارد. تکنیک‌های تنفس عمیق نیز می‌توانند بسیار موثر باشند. در یک مطالعه، از شرکت‌کنندگان خواسته شد که در طی 30 ثانیه شش نفس عمیق بکشند یا به مدت 30 ثانیه بی‌حرکت بنشینند. کسانی که نفس کشیدند فشار خون خود را بیشتر از کسانی که بی‌حرکت نشستند، پایین آوردند.
پی نوشت: هم مدیتیشن و هم تنفس عمیق می‌توانند سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال کنند، که به کاهش ضربان قلب و کاهش فشار خون کمک می‌کند.
 
13. غذاهای غنی از کلسیم بخورید
 تحقیقات نشان داده، افرادی که مصرف کلسیم آن‌ها کم است، اغلب فشار خون بالا دارند. در حالی که به طور قطعی نشان داده نشده است که مکمل‌های کلسیم باعث کاهش فشار خون می‌شوند، اما به نظر می‌رسد رژیم‌های غذایی غنی از کلسیم با سطح سلامتی بدن مرتبط هستند.
برای بیشتر بزرگسالان، توصیه کلسیم 1000 میلی‌گرم در روز است. برای زنان بالای 50 سال و مردان بالای 70 سال، 1200 میلی‌گرم در روز است. علاوه بر لبنیات، می‌توانید از سبزیجات کلارد و سایر سبزیجات برگ دار، لوبیا، ساردین و توفو، کلسیم دریافت کنید.
پی نوشت: رژیم‌های غذایی غنی از کلسیم با سطح فشار خون سالم مرتبط هستند. از طریق خوردن سبزیجات برگ‌دار و توفو و همچنین لبنیات می توانید کلسیم دریافت کنید.
 
14. مکمل‌های طبیعی مصرف کنید
برخی مکمل‌های طبیعی نیز ممکن است به کاهش فشار خون کمک کنند. در قسمت پایین از مکمل‌های اصلی نام برده شده که هرکدام در تحقیقات نتایج مطلوبی نشان داده‌اند:
عصاره سیر رسیده: محققان از عصاره سیر رسیده به عنوان یک درمان مستقل و همراه با روش‌های درمانی معمول برای کاهش فشار خون، با موفقیت استفاده کرده‌اند. 
بربرین: به طور سنتی در طب آیورودا و چین استفاده می‌شود، بربرین ممکن است تولید اکسید نیتریک را افزایش دهد، که به کاهش فشار خون کمک می‌کند.
پروتئین آب پنیر: یک مطالعه بر روی  38 شرکت کننده در سال 2016 نشان داد که پروتئین آب پنیر باعث بهبود فشار خون و عملکرد رگ‌های خونی می‌شود.
روغن ماهی: مدت‌هاست که برای بهبود سلامت قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد، روغن ماهی ممکن است بیشترین سود را برای افراد مبتلا به فشار خون داشته باشد
Hibiscus: با استفاده از گل‌های Hibiscus یک چای خوشمزه درست می‌کنند. این گل غنی از آنتوسیانین و پلی فنول هستند که برای قلب شما مفیداند و فشار خون را کاهش می‌دهد.
 
 
15. غذاهای غنی از منیزیم بخورید
منیزیم یک ماده معدنی مهم است که به شل شدن رگ های خونی کمک می‌کند. در حالی که کمبود منیزیم بسیار نادر است، بسیاری از افراد به اندازه کافی این ماده معدنی را دریافت نمی‌کنند. برخی مطالعات حاکی از آن است که دریافت کم منیزیم با فشار خون بالا مرتبط است، اما شواهد حاصل از مطالعات بالینی کمتر این موضوع را نشان داده‌اند. هنوز هم، خوردن یک رژیم غذایی غنی از منیزیم یک روش توصیه شده برای جلوگیری از فشار خون است. با مصرف سبزیجات، لبنیات، حبوبات، مرغ، گوشت و غلات کامل می‌توانید منیزیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
پی نوشت: منیزیم یک ماده معدنی ضروری است که به تنظیم فشار خون کمک می‌کند. منیزیم را در غذاهای کامل مانند حبوبات و غلات کامل می‌توان یافت.
 
حرف آخر
امروزه فشار خون بالا، بخش زیادی از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار داده است. در حالی که داروها یکی از راه‌های درمان این بیماری هستند، اما بسیاری از روش‌های طبیعی دیگر وجود دارد، از جمله خوردن برخی غذاها که می‌توانند به شما در کنترل فشار خهون کمک کنند. کنترل فشار خون از طریق روش‌های موجود در این مقاله در نهایت ممکن است به شما در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کند. 
 
منبع: https://www.medicalnewstoday.com/articles/318716
ترجمه: تحریریه ماهان مدیکال
سایر مقالات گروه - قلب و عروق,سایر مقالات گروه - سلامت عمومی,سایر مقالات گروه - داخلی,

ارسال یک نظر

جدیدترین مقالات ماهان مدیکال
آشنایی با نرم افزار Zebra Medical Vision

آشنایی با نرم افزار Zebra Medical Vision

Mahan Medical 1402/12/20 08:00:02 0
پربازدیدترین مقالات
رنگ ادرار قهوه ای نشانه چیست

رنگ ادرار قهوه ای نشانه چیست

Mahan Medical 1399/08/09 23:39:25 6
جفت قدامی چیست؟

جفت قدامی چیست؟

Mahan Medical 1401/06/19 02:09:01 6
حساسیت به توت فرنگی

حساسیت به توت فرنگی

Mahan Medical 1401/05/12 02:01:01 1
12 دلیل  ریزش موی بدن

12 دلیل ریزش موی بدن

Mahan Medical 1400/04/10 12:05:26 0
پرش لب چیست؟

پرش لب چیست؟

Mahan Medical 1401/12/26 14:00:01 1
علت سرفه‌ های مداوم چیست؟

علت سرفه‌ های مداوم چیست؟

Mahan Medical 1400/01/24 11:48:29 3

  فیلتر کردن