دسترسی سریع به برخی از گروه های پر بازدید

‎‏آرایشی و بهداشتی   ‎‏گن بعد از جراحی   ‎‏جوراب واریس   زانوبند‎‏   ‎‏کمربند طبی   گن   دستگاه فشار خون   ‎‏محلول ضدعفونی کننده   کرم سیکالفیت‎‏

عمل ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه چیست؟

نویسنده Mahan Medical 1400/04/17 11:02:36 0 نظر گروه : زیبایی,
 
جراحی کاهش سایز پستان چیست؟
 جراحی ماموپلاستی یا همان کوچک کردن سینه، عملی برای از بین بردن چربی ، بافت و پوست اضافی از پستان است. اگر سینه های بزرگی دارید که متناسب با بقیه بدن نیستند و باعث درد گردن ، کمر درد یا علائم دیگر می شوند ، ممکن است  شما کاندید مناسبی برای جراحی کاهش سایز سینه باشید.
 
 اکثر زنانی که عمل جراحی کاهش پستان داشته اند از نتایج بسیار راضی هستند. مردان مبتلا به بیماری هایی مانند ژنیکوماستی (که در آن پستان های مرد به طور غیر طبیعی بزرگ می شوند) نیز ممکن است به جراحی کاهش سایز سینه احتیاج داشته باشند.
 
 از آنجا که این یک عمل جراحی بزرگ است، شما باید از مزایا ، عوارض احتمالی و مواردی که در بهبودی آن دخیل است مطلع شوید. ازاین رو در ادامه با مجله پزشکی ماهان مدیکال همراه باشید تا در مورد این سه موضوع با شما صحبت کنیم.
 
 

انواع سوتین بعد از عمل جراحی را در وبسایت لوازم پزشکی ماهان مدیکال مشاهده کنید.


 

مشاوره جراحی کاهش سایز سینه
 قبل از جراحی ، با جراح ملاقات خواهید کرد تا در مورد سابقه پزشکی خود صحبت کنید، از جمله اینکه آیا تا کنون جهت برداشتن توده از پستان، عمل جراحی داشته اید یا خیر. یا سایر بیماری های پزشکی که بر پستان تأثیر می گذارد را تجربه کرده اید یا نه.  جراح همچنین در مورد سابقه پزشکی خانواده شما سوالاتی از شما خواهد پرسید.
 
 در مورد سابقه پزشکی خود و اینکه چرا می خواهید کاهش سایز پستان داشته باشید کاملاً با جراح صحبت کنید.  آماده باشید تا درباره هرمسئله احساسی که در رابطه با اینکه، چه احساسی نسبت به پستان فعلی خود دارید از نظر جسمی و روحی، از شما پرسیده شود و همچنین ممکن است راجع به هرگونه شرایط بدنی که داشته اید ، بحث کنید.
 
 جراح ممکن است از پستانهای شما عکس بگیرد، آنها را اندازه گیری کند و در مورد میزان برداشتن بافت پستان برای رسیدن به هدف شما با شما صحبت کند. همچنین می توانید با آمادگی های پیش از  جراحی و برنامه ریزی برای دوره بهبودی آشنا شوید. شما ممکن است قبل از جراحی ماموگرافی و معاینه سینه انجام دهید.
 
 در طی مشاوره ، جراح از عادت های شما ، از جمله اینکه آیا سیگار می کشید و چه داروهایی مصرف می کنید ، سوال می کند. برای اطمینان از بهبودی مناسب ممکن است مجبور شوید برای مدتی قبل و بعد از جراحی سیگار را ترک کنید. همچنین ممکن است مجبور باشید برخی از داروها را از جمله آسپرین یا داروهای ضد التهاب دیگر مانند Motrin یا Aleve را متوقف کنید.  همچنین جراح در مورد کارهایی که باید انجام دهید دستورالعمل هایی به شما می دهد.
 
 

برای مشاهده انواع گن پس از عمل جراحی به سایت فروش لوازم و تجهیزات پزشکی ماهان مدیکال مراجعه نمایید.


 

 
آمادگی های لازم برای جراحی کوچک کردن پستان چیست؟
 شما باید از نظر جسمی در شرایط خوبی باشید تا مطمئن شوید که آنطور که باید بهبود می یابید ، بنابراین قبل و بعد از جراحی کاهش پستان دستورالعمل های جراح خود را دنبال کنید.
 قبل از جراحی ، خانه خود را برای دوره بهبود آماده کنید.  این موارد را در دست داشته باشید:
 
1. یخ فراوان
2. باند و گاز استریل، پارچه تمیز و حوله های شستشو
3. پیراهن های گشاد و راحت
4. پمادها یا کرم های مخصوصی که جراح برای محل های برش توصیه می کند
 همچنین باید برنامه ریزی کنید که شخصی، بعد از مرخصی از بیمارستان شما را به خانه برساند و حداقل برای اولین شب بعد از عمل در کنار شما بماند.
 
روش جراحی کاهش پستان
 بسته به شرایط شما ، ممکن است در مراکز سرپایی جراحی محدود، کاهش پستان را انجام دهید ، یا مجبور باشید حداقل یک شب دربیمارستان بمانید. در هر صورت ، شما بیهوشی عمومی خواهید داشت ، به این معنی که در طول عمل شما را به خواب می‌روید.
 
 جراحی کاهش پستان حدود 2 تا 5 ساعت طول می کشد ، گاهی اوقات بیشتر.  جراح شما می تواند از یکی از چند روش جراحی استفاده کند ، بسته به شکل و اندازه پستان شما ، مقدار بافتی که برای برداشتن آن نیاز دارد و اینکه می خواهید بعد از جراحی سینه ی شما به چه فرم و شکلی باشد:
 
 لیپوساکشن : جراح برش های کوچکی در پوست شما ایجاد می کند و یک لوله نازک متصل به دستگاه ساکشن را وارد می کند که چربی و مایعات پستان شما را مکش می کند که در اصطلاح به آن لیپوساکشن گفته می‌شود.  این گزینه برای کاهش های کوچک و برای افرادی که پوست آنها "جمع می‌شود" مناسب است.
 
 روش عمودی یا "آبنباتی شکل": این روش برای کاهش متوسط پستان و افتادگی قابل مشاهده، مناسب است.  جراح برش هایی را دراطراف آرئول شما و تا پایین زیر پستان شما ایجاد می کند ، بافت و چربی اضافی را برداشته ، پستان را دوباره شکل می دهد و بالا میکشد.
 
 Inverted-T یا "لنگر": در این روش ، جراح برش هایی را در اطراف لبه آرئول ، از آرئول تا چین پستان و در امتداد چین زیر پستان ایجاد می کند. این نوع جراحی برای کاهش زیاد و برای افرادی که افتادگی یا ناهمواری زیادی دارند بهترین روش است.
 جراح شما ممکن است از لوله های تخلیه استفاده کند و سپس سینه های شما را بخیه زده و در یک گاز مخصوص بپیچد. همچنین ممکن است لازم باشد از سوتین بعد از  جراحی استفاده کنید.
 
دوره ی بهبودی بعد از جراحی کوچک کردن سینه
برنامه ریزی کنید که حداقل یک هفته از کار یا هر فعالیت خارج از منزل، مرخصی بگیرید. بعضی از افراد، جهت ریکاوری به دو هفته زمان نیاز دارند، بنابراین بسته به شرایط هر فرد، وضعیت متفاوت خواهد بود. جراح شما را در مورد زمان ویزیت های بعدی برای باز کردن پانسمان و بخیه ها راهنمایی خواهد کرد.
 
 در دوران ریکاوری ، باید حداقل به مدت یک ماه پس از جراحی تمام فعالیت بدنی و ورزشی را متوقف کنید.
 پس از جراحی ، انتظار آن را داشته باشید که احساس خستگی و درد در ناحیه ی سینه ها داشته باشید. از اینرو جراح داروی مسکن خوراکی به شما می دهد تا در طی روزهای اول راحت‌تر باشید. همچنین باید از بلند کردن اجسام سنگین، جداً خودداری کنید.
 برخی از افراد پس از جراحی واکنش احساسی مانند احساس افسردگی دارند. این می تواند طبیعی باشد، اما تمام نگرانی های خود رابا پزشک خود در میان بگذارید.
 
 

برای تهیه‌ی انواع گن های ایزاولا، فاجات، واریتکس و... به فروشگاه آنلاین فروش لوازم پزشکی ماهان مدیکال مراجعه نمایید.


 

خطرات و عوارض جراحی ماموپلاستی
 اِسکار (جای بخیه ) یک عارضه جانبی طبیعی در جراحی کوچک کردن پستان است. این زخم ها با گذشت زمان از بین می روند اما در نظر داشته باشید، هرگز به طور کامل از بین نمی روند. اگر اجسام سنگین را در مدت زمان کوتاهی بعد از عمل جراحی بلند کنید، ممکن است روی نتیجه ی مثبت عمل شما تأثیرگذار باشد.
 سایر مشکلات احتمالی عبارتند از:
1. عفونت
2. از دست دادن احساس در پستان یا نوک پستان، که می تواند کوتاه مدت یا طولانی مدت باشد
3. عوارض جانبی داروهای بیهوشی
4. خون ریزی
5. لخته شدن خون
6. تورم و کبودی
7. آسیب به اعصاب ، رگ های خونی و سایر قسمت های بدن
8. نیاز به جراحی بیشتر
 به ندرت ، عوارض خاصی مانند بهبود ناکافی ناحیه نوک پستان ، ممکن است به پیوند پوست نیاز داشته باشد. در این موارد، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید
 در اولین علامت عفونت ، از جمله قرمزی ، حساسیت به لمس یا تورم غیرمعمول در محل جراحی یا تب
 در صورت ترشح غیرمعمول از محل برش (از جمله چرک)
 باز شدن بخیه ها قبل از موعد مقرر
 
منبع: webmd.com
ترجمه: تحریریه ماهان مدیکال
سایر مقالات گروه - زیبایی,

ارسال یک نظر

جدیدترین مقالات ماهان مدیکال
آشنایی با نرم افزار Zebra Medical Vision

آشنایی با نرم افزار Zebra Medical Vision

Mahan Medical 1402/12/20 08:00:02 0
پلتفرم AnvoyAi

پلتفرم AnvoyAi

Mahan Medical 1402/12/18 08:00:01 0
پربازدیدترین مقالات
رنگ ادرار قهوه ای نشانه چیست

رنگ ادرار قهوه ای نشانه چیست

Mahan Medical 1399/08/09 23:39:25 6
جفت قدامی چیست؟

جفت قدامی چیست؟

Mahan Medical 1401/06/19 02:09:01 6
حساسیت به توت فرنگی

حساسیت به توت فرنگی

Mahan Medical 1401/05/12 02:01:01 1
12 دلیل  ریزش موی بدن

12 دلیل ریزش موی بدن

Mahan Medical 1400/04/10 12:05:26 0
پرش لب چیست؟

پرش لب چیست؟

Mahan Medical 1401/12/26 14:00:01 1
علت سرفه‌ های مداوم چیست؟

علت سرفه‌ های مداوم چیست؟

Mahan Medical 1400/01/24 11:48:29 3

  فیلتر کردن