دسترسی سریع به برخی از گروه های پر بازدید

‎‏آرایشی و بهداشتی   ‎‏گن بعد از جراحی   ‎‏جوراب واریس   زانوبند‎‏   ‎‏کمربند طبی   گن   دستگاه فشار خون   ‎‏محلول ضدعفونی کننده   کرم سیکالفیت‎‏

مبارزه با مه مغزی

نویسنده Mahan Medical 1401/02/17 08:00:01 0 نظر گروه : مقالات علمی,گروه : مقالات تخصصی پزشکی,گروه : مغز و اعصاب,گروه : روانشناسی,

اواسط یک روز کاری طولانی است و مغز شما احساس تیرگی می کند. شما بی انگیزه هستید، به خاطر سپردن اطلاعات مهم دشوار است و ذهن شما از هر فرصتی برای منحرف شدن استفاده می کند. و ممکن است در حال تجربه مه مغزی باشید، اصطلاحی که برای توصیف مجموعه‌ای از علائم استفاده می‌شود که بر توانایی تفکر شما تأثیر می‌گذارد. و دین مک کینون، استادیار دپارتمان روانپزشکی و علوم رفتاری در جانز هاپکینز می گوید، مه مغزی خود یک اصطلاح علمی نیست، بلکه یک اختلال شناختی خفیف است که ممکن است به دلیل شرایط مختلف ایجاد شود. و همه ما دوره‌هایی داریم که آنطور که می‌خواهیم تند فکر نمی‌کنیم. اما بیشتر اوقات، این احساس موقتی است. و مه مغزی یکی از علائم رایج موارد زیر است:


جهت مشاهده قیمت و خرید انواع جوراب واریس به وبسایت ماهان مدیکال مراجعه بفرمایید.


  •     استرس مزمن
  •     تغییرات هورمونی
  •     افسردگی
  •     کم آبی بدن
  •     رژیم غذایی ضعیف
  •     داروهای خاص، مانند داروهای اضطراب و افسردگی
  •     سایر بیماری ها یا عفونت ها

در واقع، یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که 7 درصد از افراد مبتلا به کووید-19 در مسافت طولانی، مه مغزی را گزارش کردند. و مک‌کینون می‌گوید که، از آنجایی که فاکتورهای مختلفی در ارتباط با مه مغزی وجود دارد، هیچ راه یکسانی برای درمان آن وجود ندارد. و اگر مه مغزی شما روال روزمره شما را مختل می کند یا انجام کارهای روزانه را سخت می کند، باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی قرار ملاقات بگذارید. اما، اگر تمام چیزی که تجربه می‌کنید کمی مه‌آلود است، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که چند تغییر سبک زندگی را امتحان کنید. و ما با، سی60 قدرت بنفش، که به خاطر محصولات کربن 60 خالص 99.99 درصد خود شناخته شده است، شریک شده ایم تا راهنمای شما را برای مبارزه با مه مغزی، ایجاد کنیم.

یک استراحت واقعی داشته باشید.

آیا تا به حال احساس کرده اید که هر چقدر هم که تلاش کرده اید، نمی توانید خود را بر روی یک کار متمرکز کنید؟ خوب، تحقیقات نشان می دهد که راه حل این نیست که بیشتر تلاش کنید. شاید بهتر باشد که یک لحظه ترک کنید. و مطالعه ای در سال 2016 نشان داد که کناره گیری از یک کار و استراحت می تواند عملکرد، تمرکز و میزان خودکنترلی شما را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد. و با این حال، همه وقفه های ذهنی یکسان ایجاد نمی شوند. یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که دست بردن به تلفن همراه به مغز اجازه نمی‌دهد تا به اندازه سایر انواع آرامش، به طور موثر شارژ شود. و برای اینکه به مغزتان استراحت موثرتری بدهید، سعی کنید:

  • مدیتیشن کردن : بر اساس تحقیقات سال 2018، تنها چند دقیقه هوشیار می تواند تمرکز را افزایش دهد.
  • تماس با یک دوست یا عزیز : تحقیقات سال 2020 نشان می دهد که ارتباط اجتماعی عملکرد مغز را بهبود می بخشد.
  • چرت زدن : با قدرت تحقیقات سال 2017 می گوید چرت زدن ممکن است حفظ حافظه و شناخت را تقویت کند، به ویژه برای بزرگسالان جوان.
  • انجام کاری خلاقانه : واین ممکن است شامل نقاشی، نوشتن، رنگ آمیزی، رقصیدن، آشپزی یا پختن غذا باشد. محققان در سال 2018 پیشنهاد کردند که خلاقیت یک مخالف شایسته برای استرس است.
  • بیرون رفتن : تعداد زیادی از تحقیقات به طبیعت به عنوان یک تقویت کننده مثبت سلامت روان اشاره می کنند.

بخورید و بنوشید تا احساس خوبی داشته باشید

خوراکی هایی مانند آب نبات و چیپس می توانند مغز را تقویت کنند، اما رعایت یک رژیم غذایی متعادل به شما کمک می کند در طول روز عملکرد پایدارتری داشته باشید. و لازم نیست فوراً تغییرات چشمگیری ایجاد کنید. به جای حذف غذاهای ناسالمی که به طور منظم می خورید، با افزودن مواد مغذی به وعده های غذایی و زمان میان وعده شروع کنید. و غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان، مانند زغال اخته، پرتقال و آجیل، به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن کمک می کند که می تواند تأثیر مثبتی بر مغز و بدن داشته باشد. و سی 60 در روغن آووکادو ارگانیک از کربن 60 خالص و تصعید شده ساخته شده است، هرگز در معرض حلال ها قرار نمی گیرد. کربن 60 یک آنتی اکسیدان است که ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن کمک کند. و از دیگر غذاهای مغذی مغز می توان به ماهی اشاره کرد. به گفته متخصصان منبع معتبر، ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که با کاهش میزان زوال شناختی مرتبط است. و همچنین مهم است که هیدراته بمانید. به یاد داشته باشید که مغز تقریباً 75 درصد آب است. در واقع، یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که کم آبی می تواند بر حافظه و خلق و خوی تأثیر بگذارد. یک قانون خوب این است که مایعات کافی بنوشید تا ادرار شما شفاف یا زرد روشن شود.

منبع : Healthline.com

ترجمه : تحریریه مجله پزشکی ماهان مدیکال


جهت مشاهده قیمت و خرید انواع دستگاه فشار خون به وبسایت ماهان مدیکال مراجعه بفرمایید.


همچنین:


ماهان مدیکال مرجعی مطمئن جهت تهیه انواع گن در برند های معتبر


 
سایر مقالات گروه - مقالات علمی,سایر مقالات گروه - مقالات تخصصی پزشکی,سایر مقالات گروه - مغز و اعصاب,سایر مقالات گروه - روانشناسی,

ارسال یک نظر

جدیدترین مقالات ماهان مدیکال
آشنایی با نرم افزار Zebra Medical Vision

آشنایی با نرم افزار Zebra Medical Vision

Mahan Medical 1402/12/20 08:00:02 0
پلتفرم AnvoyAi

پلتفرم AnvoyAi

Mahan Medical 1402/12/18 08:00:01 0
پربازدیدترین مقالات
رنگ ادرار قهوه ای نشانه چیست

رنگ ادرار قهوه ای نشانه چیست

Mahan Medical 1399/08/09 23:39:25 6
جفت قدامی چیست؟

جفت قدامی چیست؟

Mahan Medical 1401/06/19 02:09:01 6
حساسیت به توت فرنگی

حساسیت به توت فرنگی

Mahan Medical 1401/05/12 02:01:01 1
12 دلیل  ریزش موی بدن

12 دلیل ریزش موی بدن

Mahan Medical 1400/04/10 12:05:26 0
پرش لب چیست؟

پرش لب چیست؟

Mahan Medical 1401/12/26 14:00:01 1
علت سرفه‌ های مداوم چیست؟

علت سرفه‌ های مداوم چیست؟

Mahan Medical 1400/01/24 11:48:29 3

  فیلتر کردن