دسترسی سریع به برخی از گروه های پر بازدید

‎‏آرایشی و بهداشتی   ‎‏گن بعد از جراحی   ‎‏جوراب واریس   زانوبند‎‏   ‎‏کمربند طبی   گن   دستگاه فشار خون   ‎‏محلول ضدعفونی کننده   کرم سیکالفیت‎‏

سرماخوردگی نوزادان

نویسنده Mahan Medical 1401/04/07 20:00:01 0 نظر گروه : مقالات علمی,گروه : مقالات تخصصی پزشکی,گروه : دستگاه تنفسی,گروه : مادر و کودک,گروه : سلامت عمومی,

قبل از اینکه سیستم ایمنی نوزاد تازه متولد شده به طور کامل رشد کند، ممکن است مبتلا شوند و مجبور شوند با ویروس هایی که منجر به سرماخوردگی می شوند مبارزه کنند. و افراد باردار در 3 ماه آخر بارداری شروع به انتقال آنتی بادی به جنین خود می کنند. نوزادان این ایمنی غیرفعال را برای مدت کوتاهی حفظ می کنند، اما در هفته ها و ماه های اول زندگی شروع به از بین رفتن می کند. و همانطور که یک نوزاد تازه متولد شده شروع به تقویت سیستم ایمنی خود می کند، احتمالاً سرماخوردگی معمولی خواهد گرفت. در حالی که علائم می تواند والدین یا مراقبان را بترساند، این بیماری ها حیاتی هستند. آنها به سیستم ایمنی در حال رشد کودک کمک می کنند تا با ویروس های مختلف که باعث سرماخوردگی می شوند مبارزه کند. و کودکان معمولاً قبل از اولین تولد خود دچار سرماخوردگی های متعدد می شوند.


ماهان مدیکال مرجع تخصصی عرضه انواع جوراب واریس در یرند های معتبر داخلی و خارجی


درمان سرماخوردگی نوزاد به مراقبت ملایمی نیاز دارد، اما سرماخوردگی اغلب جدی نیست. و با این حال، علائم سرماخوردگی در نوزادان ممکن است شبیه علائم سایر بیماری ها از جمله کروپ و ذات الریه باشد. این شرایط جدی‌تر هستند، بنابراین والدین یا مراقبان باید با پزشک متخصص اطفال تماس بگیرند تا مطمئن شوند که کودک سرماخورده است و بیماری دیگری ندارد.

علائم سرماخوردگی نوزاد

نوزادان مبتلا به سرماخوردگی ممکن است ترشحات بیش از حد بینی داشته باشند که شروع به آبریزش و آبریزش می کند اما در عرض چند روز به ترشحات زرد یا سبز غلیظ تری تبدیل می شود. این پیشرفت طبیعی عفونت است و به طور خودکار به معنای بدتر شدن علائم نیست. و سایر علائم سرماخوردگی در نوزادان عبارتند از:

  • عطسه کردن
  • سرفه کردن
  • تحریک پذیری یا بی قراری
  • چشمان قرمز
  • کمبود اشتها
  • مشکل در خواب یا خواب ماندن
  • مشکل در تغذیه به دلیل گرفتگی بینی

تب خفیف نیز ممکن است به دنبال داشته باشد که نشانه دیگری از مبارزه بدن آنها با عفونت است. و اگر هر نوزاد تازه متولد شده ای تب رکتال بالای 100.4 درجه فارنهایت داشته باشد، باید با پزشک متخصص اطفال مشورت کند تا عفونت جدی تر از سرماخوردگی را رد کند. و برای اطلاعات بیشتر و منابع برای کمک به حفظ سلامت خود و عزیزانتان در این فصل آنفولانزا، از مرکز اختصاصی ما دیدن کنید. و یک متخصص اطفال می تواند ارزیابی کاملی انجام دهد تا بررسی کند که آیا نوزاد تازه متولد شده سرماخوردگی دارد یا بیماری دیگری دارد. و در حالی که بسیاری از علائم فوق برای اختلالات متعدد مشترک هستند، نوزادان مبتلا به آنفولانزا، کروپ یا پنومونی اغلب علائم دیگری را نشان می دهند.

آنفولانزا

نوزاد مبتلا به آنفولانزا ممکن است علائم سرماخوردگی داشته باشد، اما ممکن است استفراغ، اسهال یا تب بالاتر را نیز تجربه کند. و همچنین ممکن است کودک به دلیل سایر علائمی که برای بیان آنها بسیار کوچک است، به خصوص گیج کننده باشد. نوزاد مبتلا به آنفولانزا اغلب بیمارتر از سرماخوردگی به نظر می رسد، اما نه همیشه.

کروپ

نوزادان مبتلا به کروپ علائم معمول سرماخوردگی را خواهند داشت، اما این علائم ممکن است به سرعت بدتر شوند. و نوزادان ممکن است دچار سرفه شدید و پارس شوند. آنها ممکن است در تنفس مشکل داشته باشند، که ممکن است باعث شود هنگام سرفه، زور زدن، صداهای جیرجیر یا صدای خشن ایجاد کنند.

سیاه سرفه

سیاه سرفه که سیاه سرفه نیز نامیده می شود، به عنوان سرماخوردگی شروع می شود، اما علائم می تواند پس از حدود یک هفته تغییر کند. کودک ممکن است دچار سرفه شدیدی شود که نفس کشیدن را برای او سخت می کند. و این سرفه ممکن است باعث شود که کودک بلافاصله پس از سرفه نفس عمیق بکشد که صدایی شبیه صدای، اوو می دهد. با این حال، اوو، کلاسیک در کودکان بزرگتر و بزرگسالان بیشتر از نوزادان رایج است. نوزاد مبتلا به سیاه سرفه اغلب پس از سرفه استفراغ می کند. آنها همچنین ممکن است برای مدت کوتاهی آبی شوند یا تنفس را متوقف کنند. و سیاه سرفه جدی است و نیاز به مراقبت های پزشکی فوری دارد.

پنومونی

نوزادان ممکن است بیشتر از افراد مسن در معرض خطر ابتلا به سرماخوردگی به ذات الریه باشند. این می تواند به سرعت اتفاق بیفتد، به همین دلیل است که برای تشخیص صحیح، مهم است که با یک متخصص اطفال مشورت کنید. و علائم پنومونی عبارتند از:

  • استفراغ
  • تعریق
  • تب بالا، تعریق و برافروختگی پوست
  • سرفه قوی که با گذشت زمان بدتر می شود
  • حساسیت شکمی

نوزادان مبتلا به ذات الریه نیز ممکن است دچار مشکل در تنفس شوند. آن‌ها ممکن است سریع‌تر از حد معمول نفس بکشند، یا ممکن است تنفس‌شان سخت به نظر برسد. و در برخی موارد، لب ها یا انگشتان آنها ممکن است آبی به نظر برسند، که نشان می دهد اکسیژن کافی دریافت نمی کنند و نیاز به مراقبت های فوری پزشکی دارند.
منبع : Medicalnewstoday.com
ترجمه : تحریریه ماهان مدیکال

 

سایر مقالات گروه - مقالات علمی,سایر مقالات گروه - مقالات تخصصی پزشکی,سایر مقالات گروه - دستگاه تنفسی,سایر مقالات گروه - مادر و کودک,سایر مقالات گروه - سلامت عمومی,

ارسال یک نظر

مطالب گوناگون
سرطان ریه چیست؟
سرطان ریه چیست؟
1400/11/26 22:45:57 0

خونریزی بعد از هیسترکتومی
خونریزی بعد از هیسترکتومی
1402/02/27 08:00:01 0

تاثیرات فیزیکی غم و اندوه
تاثیرات فیزیکی غم و اندوه
1400/11/10 03:11:42 0

کام نرم چیست؟
کام نرم چیست؟
1401/04/12 08:00:01 0

خارش بعد از رابطه جنسی
خارش بعد از رابطه جنسی
1402/02/07 20:00:01 0

جدیدترین مقالات ماهان مدیکال
آشنایی با نرم افزار Zebra Medical Vision

آشنایی با نرم افزار Zebra Medical Vision

Mahan Medical 1402/12/20 08:00:02 0
پلتفرم AnvoyAi

پلتفرم AnvoyAi

Mahan Medical 1402/12/18 08:00:01 0
پربازدیدترین مقالات
رنگ ادرار قهوه ای نشانه چیست

رنگ ادرار قهوه ای نشانه چیست

Mahan Medical 1399/08/09 23:39:25 6
جفت قدامی چیست؟

جفت قدامی چیست؟

Mahan Medical 1401/06/19 02:09:01 6
حساسیت به توت فرنگی

حساسیت به توت فرنگی

Mahan Medical 1401/05/12 02:01:01 1
12 دلیل  ریزش موی بدن

12 دلیل ریزش موی بدن

Mahan Medical 1400/04/10 12:05:26 0
پرش لب چیست؟

پرش لب چیست؟

Mahan Medical 1401/12/26 14:00:01 1
علت سرفه‌ های مداوم چیست؟

علت سرفه‌ های مداوم چیست؟

Mahan Medical 1400/01/24 11:48:29 3

  فیلتر کردن