دسترسی سریع به برخی از گروه های پر بازدید

‎‏آرایشی و بهداشتی   ‎‏گن بعد از جراحی   ‎‏جوراب واریس   زانوبند‎‏   ‎‏کمربند طبی   گن   دستگاه فشار خون   ‎‏محلول ضدعفونی کننده   کرم سیکالفیت‎‏

اگر تجمع آمیلوئید بخشی از پیری طبیعی است، چه چیزی باعث آلزایمر می شود؟

نویسنده Mahan Medical 1401/10/25 08:00:01 0 نظر گروه : مغز و اعصاب,

تشکیل پلاک های آمیلوئید در مغز در حال حاضر، نظریه غالب در مورد علت بیماری آلزایمر است.
 محققان دانشکده USC Leonard Davis دریافته‌اند که حتی مغزهای سالم نیز دارای سطوح بالایی از پروتئین آمیلوئید هستند زیرا مغز به طور طبیعی پیر می‌شود و این سطح بالای آمیلوئید همیشه نشانه‌ای از آلزایمر نیست.
 در عوض، مشکل ممکن است در این واقعیت باشد که برخی از مغزها قادر به پاکسازی کافی از پروتئین آمیلوئید انباشته شده نیستند.
 تیم تحقیقاتی می‌گوید یافته‌های آنها از تصویربرداری PET برای بررسی مغز برای افزایش پروتئین آمیلوئید و توسعه داروهایی برای هدف قرار دادن مستقیم مکانیسم‌های سلولی که بتا آمیلوئید را پاک می‌کنند، پشتیبانی می‌کند.


خرید لوازم آرایشی و بهداشتی با تخفیف های ویژه از فروشگاه همواره تخفیف ماهان مدیکال .
اگرچه دانشمندان هنوز دقیقاً نمی دانند چه چیزی باعث نوعی زوال عقل به نام بیماری آلزایمر می شود، نظریه غالب همچنان بر تشکیل پلاک های آمیلوئیدی در مغز متمرکز است.

 اکنون، محققان مدرسه لئونارد دیویس USC شواهدی را کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد وجود سطوح بالاتر پروتئین آمیلوئید در مغز به طور طبیعی با افزایش سن رخ می‌دهد و همیشه نشانه‌ای از بیماری آلزایمر نیست.

 محققان نشان دادند که شکل محلول بتا آمیلوئید با مکانیسم های بیماری آلزایمر در مغز ارتباطی ندارد.  با این حال، شکل فیبریلار بتا آمیلوئید - که پلاک های مخرب بالقوه را تشکیل می دهد - با پیشرفت بیماری مرتبط بود.

 به همین دلیل است که نویسندگان مطالعه معتقدند که این مشکل ممکن است به دلیل کاهش توانایی برخی از مغزها برای پاکسازی بخشی از این پروتئین در حین انباشته شدن باشد.

 

پلاک های آمیلوئید چیست؟

 پروتئین پیش ساز آمیلوئید منبع مطمئن (APP) پروتئینی در بدن است که به انواع عملکردهای سلولی کمک می کند.  این پروتئین نقش مهمی در کمک به سلول های عصبی در مغز برای رشد و ترمیم خود ایفا می کند.

 APP را می توان از طریق دو مسیر منبع مطمئن تجزیه کرد - یکی که به پاکسازی پروتئین کمک می کند و دیگری که منجر به ایجاد منبع مطمئن بتا آمیلوئید می شود.

 کار اخیر نشان داده است که بتا آمیلوئید محلول ممکن است نقش مفیدی در عملکرد سلول های عصبی و سیناپس ایفا کند.  با این حال، بیش از حد بتا آمیلوئید محلول می تواند برای مغز سمی باشد.

 بتا آمیلوئید به دلیل ساختار مولکولی آن به عنوان «چسبنده» شناخته می‌شود، به این معنی که گاهی اوقات می‌تواند با پروتئین‌های دیگر به توده‌هایی تبدیل شود و پلاک‌های آمیلوئیدی را تشکیل دهد که خارج از نورون‌ها رسوب می‌کنند.

 این پلاک‌های آمیلوئیدی می‌توانند عملکرد نورون‌ها را مختل کنند، اما نسبت به شکل محلول برای عملکرد نورون‌ها کمتر مضر هستند.  برخی از محققان بر این باورند که تشکیل آنها یک مکانیسم محافظتی برای جلوگیری از تأثیر بتا آمیلوئید محلول اضافی است.

 پروتئین آمیلوئید در پیری مغز

 برای این مطالعه، محققان نمونه‌های بافت مغز پس از مرگ افراد با مغز سالم و افراد مبتلا به زوال عقل را که در زمان مرگ بین 66 تا 99 سال سن داشتند، بررسی کردند.

 پس از تجزیه و تحلیل، دانشمندان مقادیر مشابهی از پروتئین آمیلوئید غیر فیبریلار قابل حل و منبع قابل اعتماد - که می تواند سمی باشد و با ایجاد آلزایمر مرتبط باشد - در هر دو جمعیت پیدا کردند.

 دکتر مکس توروالد، محقق فوق دکتری در دانشکده لئونارد دیویس USC و اولین نویسنده این مطالعه، به پزشکی گفت: «ما از یافتن همپوشانی گسترده بین بیماران از نظر شناختی طبیعی و بیماران آلزایمر برای شکل محلول یا غیر تجمعی پروتئین‌های آمیلوئید شگفت‌زده شدیم.  اخبار امروز.

 وی افزود: «ما همچنین دریافتیم که پیش ساز این پروتئین در مغز آلزایمر در مقایسه با [مغز] از نظر شناختی طبیعی کاهش یافته است.

 

ت کرد.

 او اظهار داشت که این یافته‌ها به تحقیقات قبلی اضافه می‌شود که نشان می‌دهد سطوح تولید مشابهی از بتا آمیلوئید در مغز افراد سالم و دارای اختلال شناختی وجود دارد، اما میزان پاکسازی - توانایی پاکسازی مواد زائد از مغز - در افراد مبتلا به آلزایمر بیشتر مختل است.  مرض.

 دکتر اسنایدر گفت: "این مطالعه بیشتر به این ایده اضافه می کند که هدف قرار دادن مکانیسم های پاکسازی در مغز ممکن است نه تنها بتا آمیلوئید، بلکه بر خود مکانیسم ها نیز تاثیر بگذارد."  "مطالعات در حال انجام و اولیه بر روی ایده تحریک و اصلاح مکانیسم های پاکسازی به عنوان استراتژی های بالقوه برای درمان آلزایمر وجود دارد."

راهنمایی برای درمان آلزایمر

 

 MNT همچنین با دکتر دیوید امریل، روانپزشک و مدیر مرکز سلامت مغز اقیانوس آرام موسسه علوم اعصاب اقیانوس آرام در مرکزبهداشت پراویدنس سنت جان در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، در مورد این مطالعه صحبت کرد.

 

  دکتر دیوید مریلجالب است بدانید که آمیلوئید محلول با پیری طبیعی افزایش می‌یابد، با این مفهوم که آمیلوئید ممکن است نقشی درعملکرد طبیعی مغز با افزایش سن ایفا کند، که با این ایده که آمیلوئید دشمن است و وجود صرف آن به معنای آن است، متفاوت استکه شما آلزایمر دارید.

 

 

 دکتر مریل گفت این مطالعه حاکی از آن است که بیماری آلزایمر نتیجه مشکلی در پاکسازی آمیلوئید است که منجر به ایجاد پلاک میشود.

 

 وی ادامه داد: «مفهوم این است که درمان هایی با هدف کمک به پاکسازی آمیلوئید ممکن است برای جلوگیری از پیشرفت آلزایمر مفیدباشددرک من این است که با داروهای جدید تأیید شده اخیر همخوانی دارد که به کاهش بار پلاک آمیلوئید در مغز کمک می کند.

 

 دکتر مریل افزود: «آنچه این رشته به آن نیاز دارد، درمان‌هایی است که بی‌خطر [ومنجر به تورم مغزی و خونریزی مغزی نشود».

 

 و سپس در حالت ایده آل، ما همچنین شاهد درمان هایی خواهیم بود که نه تنها میزان رسوبات آمیلوئید را کاهش می دهند، بلکه ساختارو عملکرد مغز را نیز بهبود می بخشند، مانند بهبود عملکرد نورون ها، بهبود حافظه، در مقابل کاهش سرعت پیشرفتدکتر مریل گفت [بااین حال،کند کردن پیشرفت بهتر از عدم درمان است.

منبع : Medicalnewstoday.com
ترجمه : تحریریه ماهان مدیکال

سایر مقالات گروه - مغز و اعصاب,

ارسال یک نظر

مطالب گوناگون
اختلال پردازش حسی چیست؟
اختلال پردازش حسی چیست؟
1401/07/06 08:00:01 0

خلاقیت درمانی چیست؟
خلاقیت درمانی چیست؟
1401/06/05 20:00:01 0

سرفه های مرطوب
سرفه های مرطوب
1401/07/25 02:00:01 0

اجاره اتاق جهت مطب سونوگرافی
اجاره اتاق جهت مطب سونوگرافی
1390/10/29 19:24:39 0

مسدود کننده استروژن و نیکوتین
مسدود کننده استروژن و نیکوتین
1401/07/29 14:11:02 0

جدیدترین مقالات ماهان مدیکال
آشنایی با نرم افزار Zebra Medical Vision

آشنایی با نرم افزار Zebra Medical Vision

Mahan Medical 1402/12/20 08:00:02 0
پلتفرم AnvoyAi

پلتفرم AnvoyAi

Mahan Medical 1402/12/18 08:00:01 0
پربازدیدترین مقالات
رنگ ادرار قهوه ای نشانه چیست

رنگ ادرار قهوه ای نشانه چیست

Mahan Medical 1399/08/09 23:39:25 6
جفت قدامی چیست؟

جفت قدامی چیست؟

Mahan Medical 1401/06/19 02:09:01 6
حساسیت به توت فرنگی

حساسیت به توت فرنگی

Mahan Medical 1401/05/12 02:01:01 1
12 دلیل  ریزش موی بدن

12 دلیل ریزش موی بدن

Mahan Medical 1400/04/10 12:05:26 0
پرش لب چیست؟

پرش لب چیست؟

Mahan Medical 1401/12/26 14:00:01 1
علت سرفه‌ های مداوم چیست؟

علت سرفه‌ های مداوم چیست؟

Mahan Medical 1400/01/24 11:48:29 3

  فیلتر کردن