دسترسی سریع به برخی از گروه های پر بازدید

‎‏آرایشی و بهداشتی   ‎‏گن بعد از جراحی   ‎‏جوراب واریس   زانوبند‎‏   ‎‏کمربند طبی   گن   دستگاه فشار خون   ‎‏محلول ضدعفونی کننده   کرم سیکالفیت‎‏

قهوه و پوست سر

نویسنده Mahan Medical 1401/04/03 08:00:01 0 نظر گروه : مقالات تخصصی پزشکی,گروه : پوست و مو,گروه : زیبایی,گروه : سلامت عمومی,

قهوه منبعی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که ممکن است برای پوست، پوست سر و مو مفید باشد. فرد می تواند از آن برای لایه برداری، درمان آکنه، افزایش جریان خون و متعادل کردن سطح پی اچ، استفاده کند. و در این مقاله روش استفاده از قهوه روی پوست سر، مو و پوست را شرح می دهیم. ما همچنین تحقیقاتی را ارائه می دهیم که به روشن شدن مزایای بالقوه کمک می کند.


ماهان مدیکال مرجع تخصصی عرضه انواع جوراب واریس در یرند های معتبر داخلی و خارجی


1. لایه برداری

تفاله های قهوه یک لایه بردار عالی است. مایه ها در آب حل نمی شوند، که باعث می شود سلول های مرده پوست را تمیز کنند. و نتایج یک مطالعه در سال 2013 نشان می دهد که مواد موجود در قهوه به سلامت پوست نیز کمک می کند. اسید کافئیک، یک آنتی اکسیدان، ممکن است سطح کلاژن را افزایش داده و پیری زودرس سلول ها را کاهش دهد. و کافئیک اسید همچنین دارای خواص ضد میکروبی است، به این معنی که ممکن است به محافظت از پوست در برابر میکروب ها کمک کند. تایید این یافته ها به مطالعات بیشتری در انسان نیاز دارد. و برای تهیه یک اسکراب لایه بردار ساده، ترکیب زیر را با هم ترکیب کنید:

  •     یک چهارم فنجان تفاله قهوه تازه
  •     شکر قهوه ای یک چهارم پیمانه
  •     آب لیمو به اندازه کافی برای غلظت مورد نظر

هر چند روز یکبار پس از شستن بدن، مخلوط را روی پوست بمالید. اجازه دهید اسکراب چند دقیقه روی پوست بماند سپس آن را بشویید.

2. خلاص شدن از شر پف چشم

قهوه ممکن است برای افرادی که چشم های پف کرده و ملتهب دارند مفید باشد. و کافئین جریان خون را تحریک می کند و رگ های خونی را گشاد یا گشاد می کند. این جریان خون را افزایش می دهد، که می تواند به سفت شدن طبیعی پوست کمک کند. نتیجه ممکن است کاهش تجمع مایع زیر چشم باشد. و سایر ترکیبات موجود در قهوه، مانند اسیدهای کلروژنیک نیز ممکن است التهاب اطراف چشم را کاهش دهند. و سعی کنید دور چشم را با خمیری از قهوه بسیار ریز آسیاب شده و مایع خود قهوه بمالید.

3. محافظت در برابر آفتاب

قهوه حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول است. اینها ممکن است به محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و برخی از علائم پیری مرتبط با قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمک کنند. و نویسندگان مطالعه‌ای در سال 2015 به این نتیجه رسیدند که شرکت‌کنندگانی که بیشترین مصرف پلی‌فنول‌ها را از قهوه یا منابع دیگر داشتند، لکه‌های پیری یو وی، کمتری روی صورت خود داشتند. شرکت کنندگان زنان ژاپنی 30 تا 60 ساله بودند. تایید این یافته ها به تحقیقات بیشتری نیاز دارد. و نوشیدن قهوه یا مالیدن آن روی پوست راه های ساده ای برای رساندن این آنتی اکسیدان ها به بدن است.

4. کاهش سلولیت

قهوه همچنین ممکن است به کاهش ظاهر سلولیت روی پوست کمک کند. و یک مطالعه کوچک منبع معتبر گزارش داد که یک محصول لاغری موضعی حاوی کافئین و چندین ماده فعال دیگر در کاهش سلولیت سرسخت در زنان موثرتر از یک محصول دارونما بود. و با این حال، از این مطالعه، نمی توان گفت که آیا کافئین، ماده دیگر یا ترکیبی نتایج را ایجاد کرده است یا خیر. و یک فرد می تواند از تفاله قهوه تازه و مرطوب برای پاکسازی و لایه برداری نواحی سلولیت استفاده کند. لایه برداری همچنین ممکن است به صاف شدن پوست و تحریک جریان خون کمک کند.

5. درمان آکنه

آنتی اکسیدان ها، محرک ها و اسیدهای کلروژنیک موجود در قهوه ممکن است آن را به یک اسکراب صورت موثر برای مبارزه با آکنه تبدیل کنند. و آکنه زمانی اتفاق می‌افتد که چربی، سلول‌های مرده پوست و سایر مواد منافذ پوست را مسدود می‌کنند که می‌تواند توسط باکتری‌ها عفونی شود و در نتیجه التهاب ایجاد شود. و شستشوی صورت با تفاله قهوه می تواند به پاک کردن سلول های مرده پوست و باز کردن منافذ پوست کمک کند. و اسیدهای کلروژنیک موجود در قهوه ممکن است التهاب را کاهش داده و در برابر برخی از گونه‌های باکتری محافظت کنند.

منبع : Medicalnewstoday.com
ترجمه : تحریریه ماهان مدیکال

 

سایر مقالات گروه - مقالات تخصصی پزشکی,سایر مقالات گروه - پوست و مو,سایر مقالات گروه - زیبایی,سایر مقالات گروه - سلامت عمومی,

ارسال یک نظر

جدیدترین مقالات ماهان مدیکال
پربازدیدترین مقالات
جفت قدامی چیست؟

جفت قدامی چیست؟

Mahan Medical 1401/06/19 02:09:01 6
رنگ ادرار قهوه ای نشانه چیست

رنگ ادرار قهوه ای نشانه چیست

Mahan Medical 1399/08/09 23:39:25 6
حساسیت به توت فرنگی

حساسیت به توت فرنگی

Mahan Medical 1401/05/12 02:01:01 1
پرش لب چیست؟

پرش لب چیست؟

Mahan Medical 1401/12/26 14:00:01 1
12 دلیل  ریزش موی بدن

12 دلیل ریزش موی بدن

Mahan Medical 1400/04/10 12:05:26 0
علت سرفه‌ های مداوم چیست؟

علت سرفه‌ های مداوم چیست؟

Mahan Medical 1400/01/24 11:48:29 3

  فیلتر کردن